Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

21 Haziran 2017 Çarşamba

Mezunum da Mezunum

   Şöyle bir düşündüm de kendimle gurur duyduğum zamanların çok ama çok az olduğunu gördüm.Yani iyi şeyler yapmıyor muyum yapıyorum illa  ki; ama göğsüm gururla kabarmıyor mesela.Düşündüm, düşündüm ehh son zamanlarda gördüğüm mezuniyet fotoğrafları ile beni gururlandıran şeylerden birini hatırladım.MEZUNİYET!



   Aslında kendimden beklemiyordum o heyecanı gururu.Okul hayatım hep çok iyi geçti benim, hani var ya böyle öğretmenlerin gözdesi öğrenciler onlardandım.Gittiğim lise kurulla öğrenci alıyordu, yani ortaokul diplomalarını alıyor hepsini değerlendiriyor ve okula almak için en yüksek diploma notlarını seçiyordu.O zamanlar diplomalar 5 üzerinden değerlendiriliyordu ve benim de 5 idi.Okul öyle bir okul ki cumartesileri bile gidiyoruz; çünkü isim yapmış; çünkü müdürümüz her sene davulla zurna ile iyi üniversitelere öğrenci göndermenin mutluluğunu yaşayacak.İlk sene sadece ingilizce, türkçe, resim, müzik, beden eğitimi dersleri aldık, yani süper lisedeydik hem de herkesin Merkez Mapushanesi dediği Merkez 23 Temmuz(Hatay'ın Türkiyeye katılma tarihidir) Lisesinde.Bir ingilizce sevdası sardı beni ilk 2 yıl,3. sene bölüm seçmemiz lazım, dil seçeceğim diyorum yook müdür izin vermiyor.Velilerimizle görüşüyorlar, bizim müdür bu kız tıplık ingilizce diye hayal kurmasın, çok istiyorsa öğrenir konuşur demiş, e bizimkiler de dünden razı, oldum mu ben sayısalcı.Neyse ben onu da kıvırıyorum dersler iyi, dershane sınavlarında tek rakibim Yusuf diye bir çocuk, ya o birinci oluyor ya da ben ilk zamanlarda.Sınavlardan en az yarım saat erken çıkar en yakın arkadaşlarımı bile gıcık ederdim; lakin gel gelelim o kocaman sınava ben tutuldum sanki, yok hatırlamıyorum, periyodik cetvelin sırasını unutmalar, alkolleri etilleri karıştırmalar yani tam bir fiyasko, e aile senden güzel şeyler bekliyor yok.O sene yazmadım bir şey, ertesi sene hazırlanırken her şey yine iyi sınavda yok.O aralar annem benden çok araştırıyor tabi okulları puanları.Tam puan 500, ben 415 aldım.Annem diyor tamam hemşire ol ben burun kıvırıyorum yapamam çünkü kan man, tamam diyor Çukurova üniversitesi bilgisayar öğretmenliği olsun hem rahat hem yakın bir yer.Bu kez inat tuttu beni ben başladım araştırmaya, yeni bir bölüm var sadece 8 üniversitede var: Sağlık Kurumları Yöneticiliği, üstelik devlet yeni bir tasarı sundu ve doktorların hemşirelerin hastane müdürlüğü yapmalarına son verdiğini açıkladı, artık bu işi eğitimliler yapacaktı ve evet bölümü seçmiştim, gözler parlıyordu müdür olacaktım ben:D Sıkıntı şu bölümüm olduğu okulların hiçbirinde deniz yok hey Allahım.Kendi kendime tercih yaptım, sınav sonuçları açıklanmadan önce anneme 2 hata yaptım dedim şehir olarak biri Afyon, inşallah gelmez sonuç bir açıklandı AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ.Neyse mutlu oldum yine de, ilk 2 sene her şey çok güzeldi doktorlar hemşireler bizim bölümü okumaya başladı, bir baktık neredeyse tüm üniversitelerd bu bölüm açılmış 320 lerle yerleşiyorlari neyse dedik biz daha önce mezun oluyoruz; ama tata tataaamm devletimiz geri çekti tasarıyı.Yönetici olmak için bu bölümü bitirmesen de olur dediler ve ağzımıza tükürdüler.Saldım o saatten sonra, arkadaşlarım deli gibi KPSS çalışırken ben gezdim tozdum, nasılsa atanamayacaktım ve çalışmanın gereği yoktu(bizim sınavlar 2 senede bir yapılıyor ve o seneki sınavda sadece 7 öğrenciyi yerleştirdiler)

   Bu kadar salmışken mezun olmanın gururlandırması nedir bi düşünüyor insan; ama öyle bir şey ki.İsmim okundu koştura koştura sahneye çıktım(önümü neden öyle kapamışsam sanki).Böyle kalbim yerinden çıkacaktı sanki, ailem bana bakıyordu alkışlıyorlardı, ta oradan annemin ağladığını gördüm, benim de gözlerim doldu, babamı düşündüm.Benim tüm param sizin; ama siz yine de okul bitirin bir meslek edinin ki kimseye muhtaç kalmayın, el açmayın demişti, yaptım.Onca seneyi düşündüm, yıllarca okula gittim geldim, gece yarılarına kadar ders çalıştım, ailemin bizim için yaptıklarını düşündüm ve o an dedim ki bu haklı bir gurur; çünkü ben BAŞARDIM.





Videonun yüklenmesini beklerken sosyal medyadan bildirim geldi, bir arkadaşım mezuniyet fotoğrafı paylaşmış ve beni etiketlemiş:) tatlı tesadüfler bunlar

19 yorum :

  1. Vy vayy süpermiş canmm 😄 bencede gurur duymalisin kendinle tebrik ederim.:) İyiki hemsire olmamissin hastalar bir yandan kan bir yandan insanin ici parcalanio valla :) bizim okulda liseye diploma notuyla alirdi 4.96 ile girdim 4 puanda takik bedenci yüznden gitti 😀 ama son yıl voleybola girip 5 yaptim. Keske bastan girseymisim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu liseler kendini oxford filan sanmiş heralde.ben badminton oynuyordım ortaokulda.ordaki hocamla lisedeki hocam arkadaştı, takıma girmezsem eğer geçemwzsn dedi ben de takıma katıldım😂

      Sil
    2. :) benimde lisede ki hocam ortaokulda voleybol takiminda beni görmüş unutmamis. Tutturdu sende girceksin ben seni biliyorum diye zorla 1 yıl lisansli oynayip cktm 😀 müdr bile söylendi valla. Aman cok sacma sapan syler. Okul hayatini etkiliyorlar resmen

      Sil
    3. Çok havalıydkk okul takımındayız:)) ya okul çok güzel bişi ya özlüyorım ben

      Sil
  2. Tebrikler canım, kesinlikle gurur duymalısın. Başarılarının devamını dilerim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğum bölüm hobi olarak kaldı, ingilizcemin kaymağını yiyorum:)

      Sil
  3. çokk kıskandım valla darısı seneye başıma inşAllah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 2014 mezunuyum ama çook geçti gibime geliyor; özledm ama çok çok özledim tadınu çıkar cidden, bana diyorlardı yok be diyordum özlemem; ama çok özleniyor keşke öğrenci olsaydm

      Sil
  4. Bu devletlerin şöyle böyle yapacağız muhabbetleri hep yalan dolan.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo kimler gelmiş:) kötü bi şekilde öğrendik işte güvenmemek gerektiğini

      Sil
    2. Henüz gelebilmiş sayılmam :) uğradım öyle :D

      Sil
    3. Bekliyoruz/:) mail at yaşadığını bileyiö

      Sil
    4. sanırım sana attığım mail okunmuyor evet yine depresif evet ne yapacaığını bilemez haldeyim

      Sil
  5. Kotam bitti. O yüzden acele yorum bırakıyorum ödünç internetten. Ne güzel bir mezun olmuşun :)))

    Vaktinde tabii:)))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm, beleş net buldu mu çöküyoruz hücreselimizi kapatıyoruz:)

      Sil
  6. Ne kadar güzel bir kızmışsın.Maşallah sana :) Yolun her daim açık olsun :)

    YanıtlaSil
  7. Geç gibi duracak ama tebrik ederim. :D

    YanıtlaSil