Hakkımda

Fotoğrafım

Deneyimlerim, üzüntülerim
, dileklerim burada sizlerle:) neşeli ol, hayatını yaşa;)

19 Haziran 2017 Pazartesi

Sokak Çocuk Doğurmuyor

      Genel olarak kullanılan tabirler var dilimizde sokak çocuğu, sokak hayvanı, sokak insanı gibi.Çoğumuz onlara yaklaşırsak eğer bizi zehirleyecek bir mikrop gibi davranıyor.Değil onları topluma kazandırmak için uğraşmak, türlü eziyetler ediliyor.


   Bu olayı hatırlayan var mı?Söz konusu restoranın çalışanı, müşterilere rahatsızlık veren çocuğu korkutmak(!) adına üzerine kaynar su dökmüş, hani şu %99'u müslüman olan ülkede(?).Çocuğun annesi yaptığı açıklamada çocuğunun su almak için restorana gittiğini; ama üzerine kaynar su atıldığını söylemiş.Restoranın Türkiye temsilciliğinin yaptığı açıklama;
“Kurulduğu günden beri aile ve çocuklara hizmeti odak noktasına almış bir marka olarak dün Nişantaşı restoranımızda yaşanan talihsiz olayın kabul edilemez olduğunu belirtmek isteriz.
Söz konusu olaya sebebiyet veren kişinin iş akdine derhal son verilmiş, diğer sorumlular hakkında soruşturma başlatılmıştır.
Bir daha böyle bir olayın yaşanmaması için gereken tedbirler alınmıştır.
Kamuoyunun bilgisine sunarız.
McDonald’s Türkiye”
   

   Bu olaydan sonra hassas davranırlar mı, pek sanmıyorum.O ara konuşuldu ve söndü.Kabul ediyorum bazen fena yapışıyorlar sokakta orada burada; ama kaba kuvvet kullanmaya çalışmak ne kadar doğru, bir çözüm mü ya da?Ben dilenenlere para verilmesine karşıyım, açsa yiyecek üşüyorsa üstüne bir şeyler alma taraftarıyım.Verdiğim paranın kime gideceğini, o insanların doyup doymayacağını bilemem.Ha bi de bazılarının benden çok parası var sıkça duyuyoruz.Bu görsel dilencilik operasyonundan
2 olay anlatacağım, biri sevindirici biri komik.2 hafta kadar önce iftarı bekliyorduk, tabi bizle beraber restoranda bir sürü insan.Oralarda dolanan bir kız çocuğu gördük, restorana bakıyor aç belli ki, arkadaşım para vercem dedi hayır dedim para vermek yok, meğerse kardeşleri ve babası da varmış az ileride ailece çimlerde oturuluyor.İçerden onlara dürüm tarzı yemek yaptırdık.Öğrendiğimize göre Türkmenlermiş, savaştan kaçmışlar ve buraya sığınmışlar; ama işte kalacak yerleri yok, o gün karınları doydu, bir şey olursa diye arkadaşım numarasnı verdi onlara, ertesi gün tekrar aradılar yemek için açlarmış.Arkadaşım Kızılay'ın proje müdürlerinden, yardıma ve bakıma muhtaç suriyelilerle ilgileniyorlar normalde, konuştuk o da yöneticileriyle konuştu o aileye geçici yer sağlanmasına katkısı olacaktı; ama onlar geri döneceklerini söyledilerNeye üzüldüm biliyor musunuz, açın halinden anlamak için oruç tutan insanların gerçek açları görüp yardım etmemesine bakın bu da o durumu anlatan görsellerden biri, gerçek açlar izliyor, açın halinden anlamak için oruç tutanlar iftarı bekliyor.
   Anlayacağınız orucu da anlamamışız.Bir tanede bugün yaşadığım komik bir olayı anlatacağım.İş yerimden bir iş için çarşıya çıkmıştım, karnım acıktığından ve Ramazan dolayı ile neredeyse her yer kapalı olduğundan Avm ye gitmeyi tercih ettim.Avmye girdim, 3 çocuk dikkatimi çekti, üstleri başları kirli; ama öylesine geçtim gittim.Yemek katına çıktım siparişimi verdim bekliyorum, o çocuklardan biri geldi abla açız dedi, iyi dedim gelin bakalım.En küçükleri erkek  olan patatees diye çığırdı.Neyse gittim bunlara 3 hamburger aldım bi tane de büyük bir patates.Bir de sinirleniyorum kendimce çocuklar aç, neden bu insanlar onlara yardım etmiyor diye.Tam yemeğimi yiyorum, onlarınki hazır değildi henüz, bir baktım büyük olan kalktı bir yere gitti geldi ortancaya ahmet bize paket yaptırıyormuş dedi, laann dedim beni kandırdılar, neyse dedim bir yemek parası beni eksiltmez, ben iyilik yapmış oldum.O arada büyüğü gitti kocaman bi poşet dolusu başka bir restorandan yemek getirdi öteki sandalyeye koydu.Çocuklara menü almamıştım, dikti gözünü içeceğime ortanca abla kolanı versene dedi, cııks dedim bir de benle dalga geçti cıııks cıııks diyerek.Kendime güldüm lan çocuk benle dalga geçiyor diye.

   Bazen böyle şeyleri görünce; insanlar amaan yaa diyor bunların hepsi yalancı ve kolay yolu  seçiyor, yani onları önemsemeyerek görmezden gelerek.Evet bazen haklı olabiliyoruz mesela, genç yaşta olup dilenenlere, gir bir işe çalış demişliğim hatta şu mobilya firması temizlikçi arıyor git konuş demişliğim var; ama neden onların çalışmayıp dilenerek bir şeyleri beklemelerinden kaynaklı;lakin asla kötü davranmadım.Yapmayalım duyarlı olalım biraz lütfen, hiç bir çocuğun seçimi değildir sokaklarda yaşamak.




6 yorum :

  1. Bir tarafta merhametten maraz doğar mantığı, diğer tarafta güç durumda olanlar bunun aklı selim bir açıklaması da yok. Yine de iyilik yap, balık bilmezse Halık bilir, doğru olanı gibi.

    Paylaşım için teşekkürler, yüreğinize sağlık. Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazen iyilik yapmaya çekiniyoruz, yazık ki ne yazık

      Sil
  2. Daha iki gün önce uzun sokakta kari koca birde cocuk gördüm. Para istiyorlar gelenden gidenden. Ama bildigin benden gencler. Bende dilenciye para vermem. Gercek ihtiyaci olan gururundan dilenmez zaten. Bunun gibiler yüznden Arada onlar kayniyor.bende elin ayagin tutuyor calisabilirsin dedim kac kere. Yada cocugu rezil ediyonuz arada dedim. Nefret ediyorum cocukları alet edenlere. O kadar cok sömürüyorlarki gervek ihtiyaci olanin halinden anlayamiyoruz malesef. Olsun sen sonucta iyiligini yapmissin. Allah kabul etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef sömürenler çok, birde durmadan ürüyorlar bir sürü çocuk yapıyorlar, anlayamıyorum.Geçen hafta annemi yolcu etmeden önce bir yerde oturduk otobüs saati gelene kadar, bi kadın geldi kafenin içinde bağrındı, sizden para istemiyorum çocuklarım aç diye, haa dedim olablir para değil yemek istiyor, iyi niyetle düşündüm, yanımızda bir abimiz vardı 1 saat önce de kahvedeydi dedi aynı şeyi söylüyordu, böyle olunca hrm yemek veriyorlarmş hem insanlar üzüldüğü için para, ne düşüneceğini bilemiyor insan bazemn

      Sil
    2. O hepten uyanik cikmis :) tövbe yarabbim ya. Hepte durumu iyi olanlar dileniyo. Ya bana hic denk gelmedi gercek ihtiyaci olan. Ama mendil satanlar bayiliyorummm. Mendil almadan veriorum. Onu bile.kabul.etmiyolar.

      Sil
    3. Evet ben de bazen aynısını yapıyorum ya da 10 lira veriyorum mesela bi tane alıyorum.genç olanlara çok kızıyorum, utanma duygusu yok, insan gibi çalışıp yaşamak varken bir de inegölde işsizlik sıfırın altında, insanlar çalıştıracak eleman bulamıyor, hiçbir iş bilmiyorum dese mobilya silimci olarak çalıştırırlar sadece paketlenecek mobilyaları silecek

      Sil